Mitt Allt

Alla inlägg den 27 april 2012

Av Tarja Holstikko - 27 april 2012 13:01

Ja här får ni recept på jättegod kyckling hamburgare med bröd!1 kg kycklingfilé3 vitlöks klyftorSaltPepparSpiskummin1äggSkär kycklingen i mindre bitar kör i en mixer/ matberedare blanda alla ingredienser.forma kycklingen till runda biffar.stek dom i olja.platta till dom så går det fortare.Hamburgerbröd GlutenfriCa 8st25g jäst3 1/2 del vatten50g smält smör1tsk salt1/2 del pofiber500g mjölmixSmält smör,ha i vattnet,se till att det är fingervarmt.Smula jäst i bunke och ha över vattnet och profiler,rör så jästen smält, ha sedan i mjölet.Själv arbetar jag den i maskin i ca 10 min.Låt jäsa i 30 minSen så gör du runda bröd,låt jäsa ytterligare i 20 minPensla med varmt vatten,och ha över sesamfrön. Grädda i ca 10min 225grader. Använder varmluftsugnSjälv är ju jag inte gluten allergisk,men jag föredrar hellre dessa bröd!,Servera grönsaker till och en dressing på sweetchili,o creamefraiche! Njut

Av Tarja Holstikko - 27 april 2012 13:01

Ja här får ni recept på jättegod kyckling hamburgare med bröd!1 kg kycklingfilé3 vitlöks klyftorSaltPepparSpiskummin1äggSkär kycklingen i mindre bitar kör i en mixer/ matberedare blanda alla ingredienser.forma kycklingen till runda biffar.stek dom i olja.platta till dom så går det fortare.Hamburgerbröd GlutenfriCa 8st25g jäst3 1/2 del vatten50g smält smör1tsk salt1/2 del pofiber500g mjölmixSmält smör,ha i vattnet,se till att det är fingervarmt.Smula jäst i bunke och ha över vattnet och profiler,rör så jästen smält, ha sedan i mjölet.Själv arbetar jag den i maskin i ca 10 min.Låt jäsa i 30 minSen så gör du runda bröd,låt jäsa ytterligare i 20 minPensla med varmt vatten,och ha över sesamfrön. Grädda i ca 10min 225grader. Använder varmluftsugnSjälv är ju jag inte gluten allergisk,men jag föredrar hellre dessa bröd!,Servera grönsaker till och en dressing på sweetchili,o creamefraiche! Njut

Presentation


Min blogg om allt mellan himmel och jord

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

besöksräknare

Hälsoprodukter


Ovido - Quiz & Flashcards