Mitt Allt

Alla inlägg under september 2010

Av Tarja Holstikko - 29 september 2010 20:26

Var till lasarettet idag för lilla Towa skulle på Gastroskopi (svälja kamera) stackars liten,,, Tur hon fick sova..stackarn som inte gillar lasarett- alla inblandade där..

SÅ hade dom svårt att fixa en kanyl på henne , dom stack den liila tösen fler gånger utan resultat, Innan dom hann sticka sista gången hände en annan otäck sak pappan "somnade" Fy otäckt.. så jag fick ta över och ha henne iknä. tillslut så blev allt bra!

Och allt gick bara bra...

resultatet får vi om ca2v.( om hon är gluten).

Så det har varit en känslomässigt jobbig dag!

Hann va och handla några saker till Towa som varit så duktig,Bla en micki spis.

Ska ta och leka med henne med spisen imorgon,så hon får laga lite god mat till mig!

Hann inte ens vara ute i det fina vädret idag! var helt slut när jag kom hem.. vilade lite sen var det att äta och laga mat till resten av min underbara Familj!!

Nä nu ska jag ta och titta lite på idol... försöka ta det lite lungt...Natten kommer nog att bli lite jobbigt Lillla Maya har blivit förkyld...






Av Tarja Holstikko - 28 september 2010 10:54

 8 kg har jag nu gått ner. 4kg sedan op..för 1 v sen! =) fyattans va skönt det är!! nu blir det att laga mat till fam..sjäv så blir det lite soppa med kyckling!!

Promenaden till min mamma o pappa  gick jättebra! så nu e jag nog på g =)

Av Tarja Holstikko - 28 september 2010 08:14

nu har det gått en vecka sen op. Mår väldigt bra! Får ont på em.. men det är bara att ta och vila.

Protein pulvret smaka usch, så det är svårt att få i.

Tänkte försöka ta en promenad nu i denna fina höstdag..hoppas det går bra så att jag slipper ha ont sen! =)

ska ta och ställa mig på vågen hos min mamma idag (har ingen våg själv) för jag tänkte att det blev bra att väga sig veckovis, så idag blir bra! Det är ju som sagt 1v efter!.

Åter kommer ikväll när det är lungt här hemma!   



Av Tarja Holstikko - 25 september 2010 21:31

Lördag igen då.. kom ju hem igår! helt underbart!!

Har idag gjort för mycket , det känndes,fick ont imagen..att jag aldrig lär mig .

Sen mestadels av dagen har jag mest gosat med mina barn,man lär ju lyssna på kroppen lite bättre.

Vägde mig idag ! sammanlagt har jag gått ner 7kg! känns jätterbra =) 

lite tom ihuvve är jag så jag vet inte riktigt vad jag ska skriva..

men jag får fortsätta imorgon!! ha en trevlig förtsättning på lördagskvällen!1  


Av Tarja Holstikko - 23 september 2010 15:22

som sagt så är det nu torsdag em.känner mig trött fast jag nyss sovit en sväng,Skönt var det!

Fick ärtsoppa till lunch,inte så gott, men det var svårt att få i orkade inte allt, blev fruktansvärt mätt! inte konstigt det heller !magsäcks fickan rymmer 30ml som en medecin kopp .Inte så mycket det inte.

Nu längtar jag verkligen hem!

men imorgon så jipii

Av Tarja Holstikko - 23 september 2010 07:54

halv ligger i sjukhus sängen! försöker få i mig filen jag fick tidigt i morse,segt går det.

känner att jag blir trött efter maten!

mesta av dagen ska vi förrsöka gå så mycket som möjligt ..så vi får gång på allt =) OCH I MORGON GÄLLER DET! JAG FÅR ÅKA HEM!! JIPIII! måste äta mer nu!! kram

Av Tarja Holstikko - 22 september 2010 09:44

orkade tyvärr inte skriva igår.

Men min gastricbypass  operation gick bra. Så ni vet 

Ligger nu här med krämpor, med det får man ju räkna med.. Kommer att bli bättre.

Svårt att få i mig dricka...

Just nu längtar jag efter min familj,men samtidigt så känns det bra att ligga här när man har ont.

nä nu ska jag ta mej en tupplur orkar inte skriva mer.....

kram kram

Av Tarja Holstikko - 21 september 2010 10:53

sitter här i mina fina op kläder.Känner mig riktigt snygg =)

kommer nog op mig efter lunch,då är nog kirurgerna mätta och förhoppningsvis så har dom nya krafter =)

Känner nu inte så mycket nervositet före.kommer  nog snart!! får nog sitta här o surfa innan det är min tur. hej hopp så hörs vi sen =)

Presentation


Min blogg om allt mellan himmel och jord

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28 29
30
<<<
September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

besöksräknare

Hälsoprodukter


Skapa flashcards