Mitt Allt

Alla inlägg under maj 2012

Av Tarja Holstikko - 29 maj 2012 13:09

Alla är vi sjuka utom Towa,välkommen förkylning lagomt till bruketsdag..hoppas att dessa bakterier försvinner fort...


Fick idag remissen till reumatalogen,så snart får jag en bättre undersökning,o hoppas dom hittar på vad det är jag lider av...



Tänkte dela med mig av några kort som vi tog igår::





       

Här har vi våran stora Nowalie som ätit sin första gröt tallrik i sin egna matstol,och så fick hon hoppa i hoppgungan för första gången..sen sussade hon sött av alla dessa nya aktiviteter.

   

Sen har vi Maya bus som bara busar

 

Sen har vi våra två gympatjejor Towa o Mathilda

Sjuka jag o Nowalie..Det var allt för idag..nu ska vi vila på hejsvejs!!

Kram // Tarja     

Av Tarja Holstikko - 28 maj 2012 07:56

Hej igen,u var det ett tag sen,men har inte haft tid till att blogga,så kan det vara ibland. I fredags em åkte vi till blg på lite shopping,köpte ett par skit snygga rosa skor,ha ha men gubben tyckte inte det,och jag förstår honom,inte ofta man har ett par högklackade rosa skor:)Vi har ju som sagt haft underbart väder i helgen o jag har solat o slappat o blivit sjuk:) inte bara jag heller för den delen.Maya har fått ögoninnflamation,feber,snorig är hon med så hade hon nog ont i öronen, Nowalie har oxå ögoninnflamation,o nåt annat..så tråkigt att behöva vara sjuk nu när det är så härligt väder. Nu i morse så klagade Mathilda på att hon hade ont i halsen o hosta,så min stora prinsessa fick stanna hemma från skolan idag.. Nu e det kaffetajm så vi hörs kram kram,,// Tarja

Av Tarja Holstikko - 21 maj 2012 09:09

Ja just det,massor av skriv fel på förra inlägget, kaninbur ska det vara o myckelby marknad..Tjejorna är på dagis o jag sitter o fixar lite ärenden.. Har just inte tid att sitta här,så hejsvejs så länge! // Tarja

Av Tarja Holstikko - 20 maj 2012 09:37

Hallå i regnet,sitter nu här med en kopp kaffe,håller på att städar huset,,Pugh va tråkigt....nån som vill hjälpa till ;). . Blev en mysig lördag igår,promenad med Tjejorna,när vi precis skulle gå så följde svärmor,o Towis med..vi hamnade på loppisen vid bruket,fyndade en ishockey hjälp en liten söt kastrull,o så en parad handukshållare,som jag redan hunnit måla vit,men den behöver en omgång till.Stolen slipades igen igår,o målades nu med oljefärg,ha ha det gick mycket bättre,men det luktar ju så inne bomben,men men,så idag kl 13 ska den vara torr,,,hoppas hoppas nu jag blir nöjd över resultatet!!,ja iallafall efter loppisen så var vi så hungriga så vi stannade till på yamis och åt ute på deras uteservering,mysigt värre!, på väg hem så stannade jag till vid mirre,hon hade förut pratat om en kaniner dom hade,så vi kollade på den o när jag kommit hem tog vi bilen o hämtade den!! Tusen tack mirre o matte,Molly blev jätteglad över sitt nya hem!!..nyckelben marknad hann vi oxå med,men det fanns inte mycket där..o på kvällen grillade vi,Moa o Stefan åt oxå här,eftermaten så målade ju jag klart stolen...Ja det var går dagen,,idag blir det städa städa sen måste jag hinna med o handla osv....inte så kul....ja ja nu måste jag ta tag i det tråkiga!!!!!!!Kram// tarja

Av Tarja Holstikko - 18 maj 2012 11:04

Planterade om gurkor,målade stolen en gång till,hmm blev Inge bra så jag måste slipa om den igen, och så måste jag inhandla en oljebaserad färg istället. Hjälpte mathilda att baka,o på kvällen så passade jag på att baka åt gubben,nu äntligen fick han goda glutenfria bullar..är faktiskt stolt över mig själv att dom blev så bra...Och nu då.. Ska jag ta barnen med till donken o äta eller...beslutångest .se....gubben ville ju att jag skulle in o handla,nåt nät till veden eller vad det va..oj jag har en arg tiger här bredvid mig,,grr va arg man kan vara då,lilla Maya..inte lätt när man inte kan tala om vad man vill..sötnöt. Nej nu sätta på sig en mask o klä på sig sen dra ut Bye Bye.// Tarja

Av Tarja Holstikko - 17 maj 2012 09:43

Härkommer en före bild på stolen,o stolsdynan o så klart tyget till dynan =)


     

Ha ha ni kunde väl aldrig gissa att det var cupcake tyg =)

Så kommer det en bild på Mayas säng..

   


Idag blir det en del målning av stolen,hoppas den blir bra,men jag är vädelös på att måla, men som man säger övning ger färdighet eller?!


     

BUSUNGAR:::::::BUSUNGAR::::


KRAM// TARJA



Av Tarja Holstikko - 16 maj 2012 11:19

Så jädrans trött på denna värk,idag så har jag både ben o handledsvärk,som strålar ända upp i axlarna..Så har jag trott att min onda höfter,ljumskar,fortfarande är foglossningen?!?? Hur tänkte jag där? Har haft ont i herrans många år,har haft en misstanke på en reumatisk sjukdom som min far lider av,.Har tagit prov för länge sen som påvisade att jag har hlab27 i blodet,det är ett tecken på att man han ha sjukdomen,men den behöver inte bryta ut. För typ 2 år sedan fick jag ju så jädrans ont i höfterna,att jag hade svårt att gå,då bestämde jag mig att jag var tvungen att göra nåt åt min vikt,var helt säker att det var viktens fel...men nu idag...så är jag osäker på det, periodvis har jag ont i höft ländryggen ,,stel som en gammaltant blir jag imellanåt..men håller jag igång känns det bättre,men inte helt bra..sjukdomen heter bechterws sjukdom.som jag anar har brutit ut..lider i det tysta..känns väldigt bra att kunna skriva av sig här..på fredag ska jag få prata med läkaren igen,för han få skicka en remiss till reumatalogen för vidare undersökning...hade för jättelängesen uppföljning där,men slarviga jag gick inte dit,det ångrar jag idag,nu när värken blivit sämre..Lättare att acceptera att man har ont,när man fått en diagnos,lättare att få hjälp o få rätt behandling..men nu en sak i taget,vi får se,hur allt kommer att se ut osv...Idag så ska jag slipa stolen o sen blir det målning av den,,hoppas den blir så fin jag vill att den ska bli. Kram till ER alla// Tarja

Av Tarja Holstikko - 15 maj 2012 06:04

Det kan man ju lugnt säga.Fick åka på röntgen på en gång igår,så nu finns det bilder på ryggen,och doktorn skulle ringa tillbaka idag,få se om dom sett några förändringar..Får vänta till efter kl16.Passade på att gå in på Franzéns när jag ändå var i krokarna,hittade på ett jättefint tyg till stolen,,hihi gissa mönstret !!? Stolen ska stå i köket..:) och så at jag in på kyrkbok möbler..vill bara ha den vita matgruppen därifrån,den är ju bara så fin,men gubben är väldigt skeptiskt till att den är vit..hmm så få se hur vi gör,,men jag vill ju inte ha någon annan färg. Ska försöka lägga in bilder ikväll på projekten,o så får vi se om dr hade nåt att säga.Kram // Tarja

Presentation


Min blogg om allt mellan himmel och jord

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

besöksräknare

Hälsoprodukter


Skapa flashcards