Mitt Allt

Alla inlägg under mars 2012

Av Tarja Holstikko - 30 mars 2012 08:48

Igår kom Mathilda hem med hur mycket leksaker till Towa och Maya,ni skulle sett hur glada dom blev.Det var nämligen så här att Mathildas kompis Jonna och hennes syster Maja,helt enkelt slutat lekt med dessa grejor.Deras mamma tyckte att lillsyrrorna skulle få dom :) Tack snällaste ni! Ni e bara för snälla!! Då när vi fått så fina leksaker passade jag på att rensa bort gamla leksaker,ha ha då fick jag nåt gjort som jag skulle ha gjort länge.BLEV VERKLIGEN GLAD OCH TJEJORNA MED!! TACK ÄN EN GÅNG!! Idag är det fredag o gissa om jag längtat! Nu jäklar måste min köksmaskinen kommit! Hoppas hoppas,för då drar vi in till stan o hämtar den fortast möjligt..sen ska det bakas bröd,gubben har fått varit utan bröd ett tag,för jag strejkar lite,får ju så ont i öronen av att använda den jag har!! En sak måste jag säga,alltså så är jag livrädd att den nya ska låta så högt,,lite nojjig är jag;) imorgon är det lördag,,ha ha som om ni inte vet det redan:) jag o Tjejorna ska nog till ABBes o äta o dricka gott..inte mina barn men mina vänner:) ska bli skönt att göra nåt trevligt med trevligt folk,,,har redan funderat på vad jag ska ha på mig..hmm..vill ha en Ny tröja till mina svarta jeans...Hoppas mitt nya bankkort kommer idag,annars så har jag ju inte pengar..hmm får väl annars föra över till sys när vi ska till ABBes så får hon pröjsa. Nu lite morgonbestyr,sen drar vi vidare till sexbo! För lite toppning av hår! Hoppas du e vaken mami! Kram kram/Tarja

Av Tarja Holstikko - 28 mars 2012 19:44

Idag var vi till mamma o pappa,tröttnade på att vara hemma med sjuka barn.Så vi tillbringade några timmar där.Rastlös som jag blivit färgade mammas hår,få se om jag klipper henne imorgonkanske kastar i lite slingor med,men vi får se vad jag är på för humör.känner mig ganska duktig,fast jag e lite förkyld.Hemma tog jag tag i något väldigt tråkigt,nämligen städning av skrubben,nu e det ordning o reda där inne,haha få se hur länge,jag är nämligen duktig på att möla in saker,he he jag kanske inte är den enda?!? Hände en rolig grej nu när jag hämtade mathilda från gympan,en klasskompis till mathilda sa till henne att hennes mamma var snygg..gulligt av henne tycker jag..blev faktiskt glad av hennes kommentar.Sånt behöver alla någongång få höra,så ni alla där ute ge någon en fin komplimang,så har ni gjort hennes/hans dag bättre:) på. God kväll på ER massan vaknade måste dra! Kram

Av Tarja Holstikko - 28 mars 2012 09:08

Sitter här o har nog lite Facebook abstinent,brukar ju titta när jag dricker kaffe..men men ,nu sitter jag o skriver här istället.Vet inte riktigt vad jag ska skriva kommer nog på nåt skit:). Snoken rinner på mig ,intressant läsning va?! Nä nu vill jag bli frisk så jag kan till gymmet och träna,har liksom inte haft ork.Lite magträning lär jag nog orka med idag iallafall.Jag o sys o mami var ju till Ikea i fredags.hittade på ett par svarta jeans på hm,år dom älskar jag låga i midjan o smala ben! Måste bara vara nåt fel på stl..28/32 måste ha varit stora i storleken,hmm...som jag har nämnt förut så ska vi åka utomlands! Har någon tips på bra resmål??Nu ska jag stora vidare o bada två lortiga tjejer!Bye Bye /Tarja

Av Tarja Holstikko - 27 mars 2012 16:07

Var tvungen att polisanmäla att mitt bankkort används på internet.jringde till banken idag,därifrån såg dom att det var någon från irland som använt mitt visa. Förmodligen har vi virus i våran gamla dator o därifrån fått alla mina uppgifter..grr vilken tur man har! I morgon så måste jag ringa banken igen och göra en kortreklamation,massa pappersarbete o krångel,..så nu litar jag inte på kortbet.på internet......mitt i allt kaos som e nu har maya fått ont i öronen,vi skulle avvakta o se om det ger med sig,annars skulle vi återkomma till doktorn..inte ett dugg förvånad att detta oxå drabbar oss allt går ju bara runt runt o om och om igen.idag känner jag inte av smärte i armen,men inatt gjorde det satans ont...som tur är att det försvann till i dag..På fredag skulle min köksmaskinen äntligen komma..o guud va jag har längtat! Matlagningstajm nu. Kram Tarja

Av Tarja Holstikko - 26 mars 2012 21:20

Ja helt rätt,nu har jag avslutat mitt konto på Facebook,pga att någon på nåt vis lyckats köpa nåt på Facebook för ca 470 kr grr så lika bra att ta bort den,,,snart har man väl inga pengar kvar på kontot. Vilken tur jag har!.. Ja ja iallafall så har vi festat i två dagar.Lilla Maya blev två år idag,hon har fått en massa fina presenter,och hennes nära o kära har varit här och grattat henne! Tack alla ni! Har haft kans i halsen i flera dagar..o nu börjar näsan rinna,,ovanligt eller, jädrans förkylning,gubben har oxå problem med halsen,o Mayas näsa rinner hela tiden,o Towa känner sig krasslig,o Nowalie är fortfarande rosslig...Bara Mathilda som håller sig frisk. Och så fick jag jädrans ont i handleden i någon sena eller nåt,det värker ända upp till axeln..undra vad det kan vara?? Har det inte gått över imorgon så måste jag nog ringa farbror doktorn.Satt och funderade om hur många det nu är som läser min blogg,man tappar nog väldigt många läsare nu när jag gått ur fejjan.....Snart har det gått hela 2år sedan min gpb operation,ångrar absolut inte att jag gjorde den,fy sjutton vad jag mår bra av att vara i mindre format,men ska erkänna att jag oftast inte fattar att jag är mindre,,psyket hinner inte ikapp. Men det kanske hinner ifatt någongång. Sablans vad ont jag har i handleden,måste sluta skriva o vila armen.Kram nu till ER alla som läser min bloggTack och Gonatt!//Tarja

Av Tarja Holstikko - 22 mars 2012 08:14

Ja sån mat blir det idag,gröna ärtorna är i vatten nu,ska börja koka dom kl 9...så himla gott. Natten har varit katastrof ,jag verkligen hatar denna förkylning!! Inatt hjälpte inget,Nowali låg upprätt,det var heller inte bra..Så när Nowalie sov sina små stunder krånglade Maya..tror jag blir tokig.Nu e då verkligen våren på g! Dom där otäcka canadagässen flög förbi nyss o landade i vattnet..så snart har vi en massa skitfåglar,som skiter överallt på gräsmattan..åå va kul..eller inte.. Hinner inte skriva mer jobbet kallar :) blöjbyte,amning,städning,påklädning av barn..osvHa det bra i vårvärmen! Kram Tarja

Av Tarja Holstikko - 20 mars 2012 08:35

Fysjutton va glad jag är!!! Ibland är skattepengarna inte helt fel,,Slipper spara så mycket till resan som jag o Mathilda o kanske svärmor ska åka på!Få se om svärmor vill följa med,Nu vet jag iallafall att vi kan helt säkert åka! Åå vad jag längtar,är ju första ggr för mig:) på dom sa syrrans namn på radion nu till tjejplanet...fy va jag skakar! Hoppas hon hinner ringa in!Hoppas hoppas!Nää jäkla skit Nu blir jag ledsen! HmmHelt otroligt att dom läste upp hennes namn.. Hmm ja ja man kan inte alltid vinna..Tiina du får följa med oss när vi ska åka!Måste vila nu är lite sjuk,låter som en kråka...Kram kram

Av Tarja Holstikko - 18 mars 2012 08:47

Hallå hej! Sitter här nu o slurkar i mig kaffe.Är på väldigt bra humör,fast natten varit kass! Tacka vet jag ammningshormonerna :) Towa o Moa fick gå och lägga sig kl 19:30. Trodde att det skulle bli liv,men icke sa Nicke. Tjejorna somnade på två röda.Så syrran inga problem att ha 5 ungar inte..slå det du hi hi. Idag så blir det lite kalas,lilla Amanda blir två år och hennes pappa blir 34 nej 44 år he he..så det blir full fart på em.nu tänkte jag ta och passa på att träna lite,mage,rumpis o lår osv..lär ju trimma mig för min gubbe så han får nån söt att titta på:)... Fy sjutton va jag älskar dig mannen min du e så god o snäll..o fina komplimanger får jag allt mer nu förtiden,känns helt underbart...ja ja nog om det nu lite mer kaffe sen träna sen fixa sig en mask så man ser lite bättre ut!Puss o kram alla där ute!/Tarja

Presentation


Min blogg om allt mellan himmel och jord

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

besöksräknare

Hälsoprodukter


Skapa flashcards