Mitt Allt

Alla inlägg under maj 2011

Av Tarja Holstikko - 30 maj 2011 09:30

Så är det att ha barn, iallafall småbarn på dagis.Maya är vrål förkyld igen o vattkoppor har hon oxå dragit på sig, börjar bra,,, hmm .... bättre att dom får det nu när dom är små..Få se om moa o tiina oxå får det vi har ju umgåtts hela helgen.

Trodde att det var myggbett lilla fått, men nu ser set ut som små blåsor/ finnar,, så näää...hoppas bara att hon inte får många... Så nu e man isolerad igen..man får tänka på att det kunde faktiskt vara värre.

Helgen var bara bra men kallt som tusan, Vi skulle gått in i lambo men vända när vi var där,åkte till abbes o käkade istället =)

En sak jag tycker är negativt med att gått ner i vikt är att jag fryser hur mycket som helst, förut så frös ju man aldrig =/ men men allt kan ju inte va bra!

Nu är det mellis tajm, så snart vaknar nog sjuklingen ... kram o hej

Av Tarja Holstikko - 28 maj 2011 07:43

Längtar tills ikväll, vi fick barnvakt så det blir utgång för oss, ska bli så kul att träffa lite folk! umgås och bara behöva vara "jag" o inte mamma .. det var ett tag sen sist..vi vet inte riktigt vad viska på kvällen,skulle vara lite roligt med en fest så man träffar bekanta =) vi får se om vi hittar på nåt.

Idag får det bli ett kort inlägg, ska fixa iordning oss för idag,så måste börja itid =)


Ha en underbar bruketsdag! så ses vi kanske på BRUKET =)

Av Tarja Holstikko - 27 maj 2011 17:03

Sitter o slöar för tillfället. Har jobbat mitt första fm skift, så nu e jag ganska så trött,gick ju inte så bra att sova inatt,så det får bli tidig kväll för mig idag.Imorgon är det Bruketsdag,själv har jag sem lör-sön såå skönt, vi får se vad som händer imorgon, men som i vanlig ordning så börjar vi nere på bruket på fm o lunchen tar vi på hotellparken =) Hoppas verkligen att det är skapligt väder.

Kläd problem har jag som vanligt,men denna gång har jag nog för mycket att välja på..hmm inte lätt inte..

Nu har jag tappat skriv huvudet,,står helt still... ha ha


Nehe ni alla hoppas ni får en bra fredag! och en ännu bättre lördag!!

kram kram så ses vi imorgon kanske =)



Av Tarja Holstikko - 18 maj 2011 08:13

Sitter här o dricker mitt morgonkaffe,på andrasidan sjön ser jag människorna som går sin morgonpromenad.Lite avis är man att man själv inte kan gå,jag får nöja mig med min vackra utsikt från fönstret.Man ser det inte lika numera,man har vant sig,men ibland blir man påmind om hur otroligt vackert vi bor,Den här årstiden är ju vackrast.Man får stanna och tänka till ibland,njuta av tillvaron,inte bara dra på i samma takt,men det är ju så lätt hänt att gå i samma banor.

NU var det towas tur att bli snorig o hostig,tydligen nåt som går,själv är jag heller inte pigg,minsta ansträngning blir jag mattoch får ont i bröstet!tydligen där det sitter,men det går över snart,skulle ha jobbat em idag, men det ser inte ut att bli så,får hoppas jag kan gå dit imorgon,känns verkligen att jag behöver komma ut o jobba.Inte bara för min del,för mina barns skull oxå,så vi får vara ifrån varandra lite,det är behövligt.

Dagarna annars  flyter på som vanligt,gubben fixar i båten,det blir fint,men vilken tid det tar,synd att jag inte kan hjälpa honom,så att det blev klart någongång,men nån måste ju ta hand om allt det andra.

Igår fick vi besök,Markus kom förbi så jag snodde ihop en rabarberpaj,så god den blev,provade ett nytt recept,blev riktigt knäckigt,så den ska jag avnjuta till fikat idag igen =)

Mathilda passade på att göra en negerbollstårta,så killarna fick en riktig liten fest.

O pajen var så klart glutenfri,så gubben fick njuta med =)

idag så tänkte jag göra lite rabarbersaft,hoppas den blir god.Krämen jag gjorde här om dan tyckte inte tjejorna om,men jag gillade den =)

Måste dra till blg någondag,lilla Mois blir ju 3år i helgen =)

och så är det bruketsdag nästa helg o helgen efter det vill sys att vi följer med till furuvik, o jag kan då inte planera såå långt =) nehe ni nu måste jag kolla om jag hittar nå snyggt till brukrtsdag =) kram på er o ha en härlig Onsdag!

   Mayasan lite busig

Av Tarja Holstikko - 14 maj 2011 08:18

Ibland är det inte lätt att vara mamma

vet inte riktigt vad jag ska göra

sA ÅT mATHILDA ATT STÄDA SITT RUM, riktigt grinig blev hon o så sa hon som vanligt emot mig, hon gör det väldigt ofta nuförtiden iallafall när jag säger åt henne att göra saker! vad ska man göra??


Mayas inskolning gick jättebra, men när vi väl kommit hemså blev hon jätteledsen/husterisk

lilla tufflan var utmattad, så efter en stund så fick hon lite välling och så då somnade hon en stund..misstänkte att hon var på väg att bli sjuk...

Japp o så var det, natten har varit krånglig tjejen är förkyld,stackars liten..hmm Dagis, ja då blir man ju sjuk, Inte konstigt heller när man ser flera barn med värsta strängen vid näsan o ögonen som rinner,, blir såå matt på dessa föräldrar som inte kan låta sina barn vara hemma när dom är sjuka.

Själv så känner jag oxå av halsen..

nu har jag klagat färdigt, ska ta en dusch o sen dra i väg på marknad.Men Har lilla Maysan feber så får nån av oss vara hemma med henne.

Kram // Tarja

Av Tarja Holstikko - 13 maj 2011 06:26

Så mysigt det var igår när åskvädret drog in, det klart jag är skraj när det blixtrer o mullrar, men det ju huur mysigt som helst. Tis,ons,och tors har jag skolat in lilla Maya på dagis, det har gått hur bra som helst.Så idag är det den stora dagen...lite läskigt är det allt... hon ska va helt själv från kl 9-14..men jag kommer att ha telefon jour om det skulle va att det inte går alls.Jag får helt enkelt hålla mig i krokarna. Nästa vecka kommer jag att börja jobba på allvar, få se hur det kommer att gå, spännande, är mest orolig över nätterna,menmen det kommer nog gå bra.Imorgon hade vi tänkt åkt till marknaden i hedemora, så få se om det behövs regnkläder, hoppas det blir fint! men sån tur har vi väl inte?! Idag så stack gubben till idre,han ska hämta ett till projekt, åå dessa karlar,, så då ser man honom inte så mycket, Tycker att han har fullt upp med Båten,, o den tar tid..men tur man har en händig karl!  Själv så vill jag ha upp staketet på altanen så man kan ha Maya krypande utan att hon trillar ner,Synd att jag inte vet nån som kan hjälpa mig, då kanske det skulle blivit klart, själv är jag inte så bra på att snickra =) skriver kanske mer idag o berättar hur det gått för min älskade lilla Maya på dagis. Kram // Tarja



Av Tarja Holstikko - 7 maj 2011 07:36

Lite får man väl skryta?  blev bolaget här för nån dag sen, ha ha gammla Tarja fick visa leg, oj det var ju ett tag sen man va 20, lite stolt blev jag =) hi hi . Idag så har vi inte så mycket planer, Towa ville till Moa igår, men såg att Tiina fortfarande jobbade, så vi kanske drar dit en sväng idag, det var ju ett tag sen sist.Igår så fick jag träffa Mirre o Mattes underverk Isak, såå söt han är,väldigt lik mirre var han, =) Jag o Anna fick med mirre på hennes premiärtur med vagnnen o Isak förståss. Alltid lika trevligt att träffa tjejorna. Ska nog tappa upp ett riktigt hett bad nu , först så måste jag nog ta o göra ren Maya; hon åt gröt själv, o ni skulle se hur KLADDIG hon är!

Kram o ha en underbar lördag // Tarja

Av Tarja Holstikko - 5 maj 2011 16:59

Äntligen torsdag, och efterlängtade ärtsoppan fick vi hos mor o far.

Gott som attans var det. Igår så åt vi rökt lax, och gudars skymning va underbart gott det var,till det hade jag gjort potatis och rom sås.Så idag blir det lax igen =)

Kunde bara inte sluta äta laxen, och jag som inte är så förtjust i fisk, men denna fick 10/10 poäng.


Hann med en loppis runda idag med pappa, fyndade en virkad överkast till Mathilda, 50kr =) så nu är den i tvätten.

Gubben kom hem nu så nu måste jag fixa lite käk!

Hejsvejs!

Presentation


Min blogg om allt mellan himmel och jord

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

besöksräknare

Hälsoprodukter


Skapa flashcards