Mitt Allt

Alla inlägg under februari 2013

Av Tarja Holstikko - 17 februari 2013 07:57

Idag så firar vi oss som fyllt år nu i feb :) Skulle ha bakat lute mer igår, men jag fixade söta Lindas utväxt istället. Hoppas nu bara det ser lika bra ut idag i dagsljus!
Blev bjuden till vindskyddet över sjön igår av fam halvarsson:) Det var verkligen behövligt och supertrevligt, vi tog med fika, för vi hade faktiskt ätit före.. Men mina barn ja ni , dom ville så klart ha korv, så dom tiggde av Tommy o malin.. mina små busar. Nu har jag iaf lärt mig stt det är nog lika bra att ha med det , utifall att :) Det är ju gott att äta ute:) Tusen tack att ni utfodrade våra " svältande" barn. Och för en supernajs em. Vi ses idag :)
Hade tänkt att skrivit lite mer, men har en här som e gnällig, så då får det va
kram Tarja

Av Tarja Holstikko - 16 februari 2013 09:01

Är döö trött fortfarande, första kvällen somnade jag kl 19, och igår strax efter när gladiatorerna börjat. Hann iaf fira av mannen min en stund. Blev skäve pizzan, han fick själv bestämma vart. Och som sällskap fick vi fam halvarsson:) men det märktes att barnen var trötta.
Idag så vaknade väl Maya kl 4 o var hungrig, så 30 min var hon super arg o grinig, O jag höll på o dö av trötthet o grinig som en björn blev jag. Hade verkligen hoppas på att få sova ut i lugn och ro, men nää. hmm får bara bita ihop och ta denna i handen ;)
Idag då! jo bakning inför imorgon dagen, sen vet jag ej. Tar o fixar det nu, så det är gjort!
Jo iaf så känns det jätteskönt att börja jobba igen, dessa två dagar har varit helt kanon :) så jag tror på det här! :)
Kastar in några bilder!
kram o ha en bra helg!!

Av Tarja Holstikko - 14 februari 2013 18:23

vaknade kl 3 inatt, kunde absolut inte somna om. Så ja med andra ord är det jobbigt att börja jobba , isf när det är första dan.
På jobbet har det gått kanon bra, kändes som om jag inte varit borta så länge :) ,, men jobbigt att vara trött! men jag tar igen mig .. Får bli en tidig kväll.
Haft en bra alla hjärtans dag oxå:) rosor o hjärtan av min man, och så lagade vi hod mat, köttrullader med fetaost i . Supersmarrigt! Lav you!!
Sys var här en snabbis och lånade en tröja, & med sig hade hon hjärtan med!! så mycket hjärtan jag fått i dag, så måste ju jag bli riktigt kärleksfull!
Kram på er! Ta väl hand om varandra

Av Tarja Holstikko - 10 februari 2013 15:30

Fast vi kommer att fira mig & stefan nästa helg har jag haft en bra dag!
&
presenter har jag även fått, så som ett smyckesskrin, choklad, smycken o lunch på ett wärdshus!
Sitter nu i bilen o vi skall hem från blg, & ikväll blir det lite bastubad o ett glas vitt:)
Dessa smycken fick jag från våra underbara tjejor!! mina små raringar

Av Tarja Holstikko - 9 februari 2013 13:49

attans vad man blir glad över lite tulpaner, dom är ju så vackra. Handlade en ny bukett igår, så nu har vi lite vårfint i köket igen.
Igår kom Mikaela o hennes tjejor förbi på lite fika. Hade bakat en chokladsockerkaka , massor av 70% choklad:) jag är en älskare av det! Lägger in en bild på kakan.
Mikaela tog med sig en påse bullar , för jag fyller år imorgon;) så gulligt av henne.Super goda var dom! tusen tack. Blev iaf en trevlig em med massor av bus o prat.
Idag laddar jag för kalas för "farmor " ( svärmor)fyller år. Fast är absolut inte på humör nu, har en skithumörs dag idag! hoppas det blir bättre fort.
Fn känns att man bara går på samma ställe hela tiden , vill göra nåt roligt, men allt känns bara hopplöst,, flera helger har det varit sjukdomar, gubben haft jour .. så åter igen har vi envtröök helg!!!
sorry men kunde inte sluta att klaga av mig!
Till nåt roligare iaf
beställde 5 klänningar igår från nelly,, rätt billigt 400kr ;) dom hadr nån rajd nu ihelgen, nån klänning hade tom kostat över 600kr så hoppas nu jag blir nöjd över dom! Lite roligt att se fram emot.
Måste ta tag i trök disken,
kram

Av Tarja Holstikko - 6 februari 2013 07:59

Igår sov Nowalie typ igenom hela dagen.Är det kanske tecken på att hon börjar bli bättre , eller ,, hoppas iaf på det.Hon var med & lekte dom få stunder hon va vaken! så håll tummarna nu' ..
Just nu ligger hon fortfarande o sussar för fullt,o det får hon göra tills hon självmant vaknar.
Mitt trötta ansikte fick lite uppiggning igår, körde ansiktsbastu och avslutade med lerinpackning.Tänkte börja med det regelbundet och hoppas att det skall ge resultat på vintertrött ansikte.

Fick hem lite nya kläder igår, som jag beställt från hm, Det var mest till Towa & Nowalie och Några plagg till mig .Har länge velat ha ett par prassliga sport byxor , Har tom provat ut ett par på hm, fast fom var lite för stora, Så jag beställde ett par i den minsta stl.. och ja du, hänger som ett par riktiga skävebor :( åå fn, får väl sätta ett par kunnar i röven så den fyller ut brallorna... ha ha
Nä men det är inte kul att behöva vika in dom i midjan så dom ser någolunda ut där bak.hela grejen med byxorna försvinner typ :( ja ja nog om det.
Shit va tiden går, februari redan o på Söndag fyller jag år, aj aj jag blir äldre o äldre.. inte i sinnen men kroppen. Nej idag måste jag få frisk luft så snart skall jag ut o gå en sväng! kram kram

Av Tarja Holstikko - 4 februari 2013 21:29

Så känns det idag!!
Har tröttnat ut totalt, får man verkligen göra det, som mamma?
Dom här tre v har varit sjukdom sjukdom.Känns idag som jag inte pallar med mer..
Igår hade hon 39 i feber, än så länge har hon nog ingen feber, med hon hostade så hon kräkte upp vällingen.
Har haft kontakt med vårdcentralen o företagshälsovården idag, samma svar virus..... men en sak jag inte förstår varför dom inte tar en sänka?? Men till svars får jag att allt läker sinom tid!?
Har bara gråtit flera ggr idag, det är nog sömnbristen o allt som tar ut sin rätt.12dagar har Nowalie varit sjuk..
hoppas hoppas att det vänder nu.. Känns som om jag inte pallar mer :(
Visst får man känna så! Det klart att jag pallar, men ibland känns det som rubriken, just det jag vill göra en stund.
Här växer tvätthögen för både rentvätt och smutstvätt, har liksom ingen motivation för att ta tag i saker och ting.. lusten e borta..
hmmm tvungen att gnälla av mig.. det hjälper lite.. Nej detta går inte.. ögonlocken vill sluta sig.. så tack o gonatt!! Kram Tarja

Av Tarja Holstikko - 2 februari 2013 08:14

Kl är Åtta, ligger brevid Nowalie som sover.. Idag håller vi tummarna att febern gått bort, Igår hade hon 40 grader... Har hon febern kvar så lär jag ringa doktorn igen.. Tycker det pågått allt för länge.. Nu vill jag ha tillbaka min pigga tjej.Läste igår att det var bara bra med frisk luft om man har öroninflamation.Så igår gick vi ner till bruket en vända. Mikaela och hennes tjejor slog oss följe! O herre jösses vad lite vuxen snack o lite annat än att vara hemma i detta "sjukhus" gjorde.. Det blev det som gjorde min helg :) Tusen tack, att ni vågade träffa oss igår!!
Solen åå solen , den gav oxå en hel massa energi.
2 & en halv timme vaken inatt, men jag känner mig inte så värst trött nu :)


Min rara gubbe har tagit med Towa & Maya med ut på sjön för att angla!! Han e då verkligen duktug med barnen! Lav y
kram / Tarja

Presentation


Min blogg om allt mellan himmel och jord

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

besöksräknare

Hälsoprodukter


Skapa flashcards