Mitt Allt

Alla inlägg under juli 2012

Av Tarja Holstikko - 31 juli 2012 08:53

Både Towa o Mathilda sover borta., så här sitter jag nu vid frukostbordet o slöar till mitt kaffe.Nowalie fick jag lägga igen nu efter hon ätit frukost.

Vad ska vi göra idag? inte en blekaste. dåligt väder igen... som vanligt,...
Fåt ta tag i att vika tvätt o städa/ plocka lite o rensa svamp.
syster yster vat hur snäll som helst som kom över så jag o gubben fick åka iväg en sväng. tanks sys!
ja det får nog bli en trök dag idag..
Nu när det är så här tråkigt väder längtar jag verkligen på att åka utomlands.. snart så.. men jag är samtidigt orolig hur det skall gå här hemma...men han är duktig om han bara lyssnar på mig, då slipper han en massa extra jobb ;). denna vecka måste jag o mathilda fixa passen, annars så hinns det väl inte.
Lite mer kaffe nu då och ta tag i dagen sysslor
kram T

Av Tarja Holstikko - 30 juli 2012 08:07

helt klart i mitt huvud.Glömmer saker, glömt att svara på en massa sms. Så ni som inte fått svar av mig . förlåt.
Det har varit sjukstuga här igen ett par dagar... o fattar inte riktigt vad dom små haft för natt . har fått gått ut typ 10 ggr. ,... så nu e Tarja snygg;)



Vi har hunnit vara i lekparken och sen har vi varit o badat i säljsjön . Så underbart.
Tyvärr så har ju inte jag hunnit med att blogga fast jag lovat att bättra mig. Vi har så mycket att göra här hemma., och så klart att 4 barn tar sin tid oxå.


Det är inte konstigt att man glömmer, hinner inte med, är snurrig , o så har tyvärr jag nån orokänsla i min kropp, som gör att jag får ångest hmm dont like...

Men jag delar med mig av några bilder från dom senaste dagarna!

Av Tarja Holstikko - 25 juli 2012 07:19

Min tur nu.. snorig.. o slö
Maya är snorig, men inte så farligt, förra natten var ur jobbig, hon hade tydligen besvär av sina nässelutslag. Kunde inte sova hon var ledsen o skrek aj, bökade o stökade genom natten. Och jag var helt slut., och inte blev det bra utav att min rygg höll på att strejka.. blir så arg... skit rygg försvinn detta jäkla onda jävkla skit jag har på nätterna. det gör sååå ont.inte verkar medecinen jag fått:(
gud va tråkigt inlägg, men men ligger här o har ont och tycker synd om mig själv.
kastar in några bilder..
första är iallafall på Towa, fick lite svamp med oss hem igår igen;
kram// Tarja

Av Tarja Holstikko - 20 juli 2012 09:13

Tjocka halsmandlar, ingen bakterie i halsen.virus virus och åter virus.. Towa är sjuk i halsen , febern har verkat gett med sig.. Nowalie är hes i halsen.. Ja nu vill jag bara ha värme så dessa otäcka basiller försvinner,..

Gårdagen var full med aktiviteter, Mathilda och Jonna bakade för fulla muggar, så dom hade sen ett café här och bjöd mig o farmor på gott fika. Det var tårta muffins. Choklad dryck, smoothies, choklad mint karameller. Oj vad dom hade hållit på. Verkligen duktiga! Undertiden tjejerna bakade passade jag o små tjejerna gå och leta lite svamp, och visst hittade vi det :) o massor av smultron fanns det! Härligt att det finns på gång av stånd.

På em så tig stefan med sig dom näst små till Säter för att kolla på traktorer i mopeder.
Så då var ju jag Nowalie o Mathilda själva. Vi bestämde oss för att gå ner på bruket o äta på abbes. Sagt o gjort . På vägen hemåt så förföljde mörka moln oss, gillar inte alls att vara ute när det är åskväder.. Vi fick skynda oss till mor i far som inte va hemma , så vi stannade ändå där i satt oss ner o spelade lite kort mesans vi väntade ut åskan.. Kl hann bli tio innan vi kom hem.. Helt klart en mysig dag o kväll Hade vi!

// kran

Av Tarja Holstikko - 19 juli 2012 06:55

Veckorna bara försvinner förbi.. Jag helt enkelt hatar detta väder vi fått!! Man blir så deprimerad.

Snart kommer väl vårat hus vara under vatten . Vid bryggan är det helt fullt, man måste ta av sig skorna om man skall dit.Någon som vet hur länge vädret ska vara så här??

Jag och Maya passar på och myser nu när hon vaknade,Så jag passade på att ta några färska kort.

Idag får det väl bli ännu en hemma dag , nu när towis e sjuk.

Ni andra ha en bra dag!
Kram// T

Av Tarja Holstikko - 18 juli 2012 20:50

Blev en snabbis hos sys, .stefan ringde i sa att towis förmodligen var sjuk. Mycket riktigt 39 i feber.. Lill skruttan.

Gjorde en god gärning när jag åkte från sys, på vägen gick det en liten chiauva eller hur det stavas.. Stannade med bilen o hunden kom fram o var liten o rädd, trodde att det var en familjs som bodde nära, så jag gick dit i knackade på, mycket riktigt så var det deras lilla smitare. Tur att allt gick bra o killen är välbehållen..

Av Tarja Holstikko - 18 juli 2012 10:25

Sitter här o äter mellis o väntar på att åka med bilen in på besiktning...ogillar verkligen det där med bilbesiktning....åka in där är verkligen läskigt..ångest panik får jag..blir nog bara bra när jag kommit dit..Få se om skrotbilen blir godkänd

Ikväll så blir det en sväng till käre sys,träffa humle o dumle o fixa ihop lite möbler..
Kram\\ Tarja

Av Tarja Holstikko - 17 juli 2012 22:28

Slut, fräsch och trött. Tog en bastu nu på kvälls sidan. Det är ju bara så underbart skönt. Nu e det dags att sovs, fast jag har en nowis här som inte mår bra... Hmm

Natt natt// Tarja

Presentation


Min blogg om allt mellan himmel och jord

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

besöksräknare

Hälsoprodukter


Skapa flashcards