Mitt Allt

Alla inlägg under april 2011

Av Tarja Holstikko - 28 april 2011 07:12

Är det inte helt underbart att vakna och se att solen lyser,man blir bara så glad.

Men tyvärr så går inte jag och min kropp ihop med solen, har sån tråkig solexem,trodde det började bli bättre,men nej.

Jag tog en glass på balkongen, och efter det så blossade allt upp i gen.Ont som attsans gör det,klias som man fått hur mycket klipulver på kroppen =/ så jag får väl helt enkelt vara en VITING.

Ska iallafall vis doktorn mina utslag idag,få se vad dom säger.


Igår blev det en sväng till klippan på lite påsklovsskoj,tjejeona fick baka,leka lekar och gå på skattjakt,tror det var uppskattat,fast dom var trotsiga.

Och vilken tur vi hade Mikaela tog med sig god fika =) Tack tjejen!

Och så hade vi väldigt trevligt som vanligt =)


Var tvungen och åka till hofors en sväng o handla, för det finns ju idioter som förstört vår fina affär.

Käkade en räkmacka,hmm gott, men min mage gillade den inte, illamående sen var det akut till toan,man lär sig.

Få se vad vi ska hitta på idag tjejorna får nog bestämma.

Om vi ska va ute så blir det sjalrunt min hals så att inte klådan blir värre.


Torsdag idag,blev åter igen väldigt sugen på ärtsoppa..Mamma ska ni äta det idag??

nu är det frukost tajm,Maya säger det! =)

Kram; /Tarja

Av Tarja Holstikko - 27 april 2011 09:56

bråkiga ungar är väl det bästa som finns! =) alla Tre bråkar med varandra, stackars Maya som får lära sig så tidigt.

Syskon kärlek kallas det   Mathilda har blivit en tjatmoster,hon vill ha denna söta kanin,,.Ihmmm hon har riktigt bestämt sig..Hon har inte förstått att detär vi vuxna som bestämmer om vi ska ha mer djur. Inte lätt!!

bland så vill man bara gå under jorden, o idag är dom riktigt tjatiga o har vax iöronen..Ungar..

Nu blev dom inskickade på sina rum,Mathilda skulle städa sitt stökiga rum, har lite svårt att se henne ta hand om en kanin,när hon är såå slarvig med rummet, Ja ja men så är det!

ÅÅ nu sitter Maya och går lös vid sopskåpet,hon är rolig hon, lilla filur!


Solen skiner ute iallafall, ska nog koka lite kaffe, o piffatill mig lite innan det är dags att göra lunch.

ha en skön dag o var snälla =)


Av Tarja Holstikko - 26 april 2011 10:21

har absolut inte haft nån lust att skriva här, nu när det varit så himla fint väder ute!

Påsk helgen har varit bra, har varit ute hela dagarna o fixat i trägården,slappat, varit i skogen o kollat på gubben som arbetat,men dom nerfällda träden,Grillat osv, o ätit påskgodis(fast det blir ju inte många för då mår jag ju dåligt! )


Idag känns det som man är bakfull, trött ont i huvve, men men det går över!!

Mina 6mån prover såg bara bra ut!!! skönt att veta det!!


Har fått en massa jäkla utslag, som jag ska visa doktorn på torsdag, fär väl se vad det är..

Skulle varit till apoteket o hämtat ut lite mer kalcium tabletter, men nån jäkel har gjort inbrott på ica, så dom har nog stängt,, finns en massa idioter!!! grr


Blir mat här hos mamma o pappa idag! mos o mammas köttfärsås!! såå gott!!! har världens bästa föräldrar!!! nä nu ska jag hjälpa mamma att städa toan!! nåt kan jag bidra med när vi får mat här!! kram

Av Tarja Holstikko - 19 april 2011 18:10

det blir inte så mycket gjort hemma när man är ute på sprong..men men tvätten försvinner ingenstans o detandra är kvar det med!! Bra att tjejorna har kul iallafall.

Tack Mikaela, o Malin för denna dag!!


Fick iallafall hem en massa skor idag o alla passade bra,Det va inte bara skor till mig,Fick mina efterlängtade röda gummistövlar med vita prickar på =)

Gizmo(Gamla frallan som vi hade) bet sönder mina gamla.. så det var dags för ett par nya ..så det kan gå..

Sitter här nu o väntar på att gubben ska ha grillat klart fläskfilen,, potatisen är klar o champinjonsåsen...skynda är ju hungrig,eller sugen...


Vilka underbara dagar vi haft,men själv så har jag inte kunnat sola, har fått soleksem,och det är inte roligt vill jag lova! Hoppas det går över snabbt iallafall..


En rolig sak!! har nog 8v sem i sommar, skönt att börja lungt, hinner inte gå många perioner innan det är dags att ta semester! det kallar jag mjukstart.

Nu är då jag trött, för mycket frisk luft =)


Måste gå o kolla så gubben inte glömt av grillen!!

BYe bye o kram // Tarja

seg

Av Tarja Holstikko - 16 april 2011 18:27

Ha ha nu är man lagomt seg, varit i lekparken i 5tim,Mikaela o nora var med =) vi bestämde att vi skulle äta på pizzerian, så slapp vi åka hem o fixa käk!

Dagen har gått jättefort. Tjejorna har haft jätteroligt,underbart att se dom små leka så bra ihop..

Är nog lite för trött för att skriva,, blir lite konstiga meningar,,

jo nu klias det som attans på bröstet,jädrans solexem =(


Nu är vi iallafall rena o fina.. sitter framför tv o har lördagsmys.. bättre kan det inte blii!!


orkar inte skiva mer! ha en fortsatt trevlig kväll!1

 o jo! mikaela tack för att ni ville följa med! har haft jättebra med er!!

Towa o Mathilda hälsar till nora!

Kram

Av Tarja Holstikko - 14 april 2011 06:19

Det är ju torsdag oxå, ärtsoppa och ungspannkaka skulle sitta fin fint idag,Få se om det blir det till lunch.

Igår så hjälpte jag min pappa,vi åkte till stan med en massa skräp,Känns bra att jag kan hjälpa till ibland,blir inte så ofta när man har en massa barn att ta hand om.


Blev en sväng till Anna o Stina igår, Firade henne i förskott,Fast hon fyller ju år idag!! hipp hipp huraa!!

Fick köpa ett par jättefina jeans till mathilda från anna,lilltjejen blev jättenöjd!!

hon kan ibland vara lite kräsen min tjej.

Fick iallafall mina fröer igår,åå fina, hoppas jag lyckas med några av dom.


Blir en lång dag idag, Maya väkte mig 4.30..skit ungen =)..bara att bita ihop o va glad. Skruttan har lärt sig att säga hejdå o vinka på sitt speciella sätt. nu händer det grejor allt,Snart är hon en trotsig tonåring...såå fort får det inte gå. huaa..


Imorgon skajag o tjejorna  till folkan och kolla på revy,efter det blir det mingel tallrik på hotellet, o ett glas vin.

Har redan problem vad jag ska ha på mig, hmm inte lätt.Får nog fråga syrran om hon kan va smakprov =)

Och på lördagen får jag hitta på nåt kul med mina tre tjejor,gubben ska ha kill dag o angla.. så får se VAD VI HITTAR PÅ DÅ!


Vägde mig i Tisdags. hade gått ner 500g står nu på 60,5 kg

svårt att fatta bara...

dags för frulle nu magen vill ha dn är tom =)

Ha en bra ärtsoppe dag!

//

Tarja

Av Tarja Holstikko - 11 april 2011 18:39

idag har det städats hemma,blev mat hos mamma o pappa! ni är så snälla! och tack för att Towa fick vara där en stund. Hemma så krattade jag o rensade lite rabatter,gud så härligt det är med vår. Men ganska så snart blebv det jättevarmt, wow jag behövde inte ha jacka på mig. Snart är det sommar sommar =) 

Kollade över min plantering,herre min skapare redan kommit upp små gröna grejs, helt otroligt! hoppas dom blir fina så man kan plantera dom ute när det är dags.

Fick ett mejl idag att min leverans är på väg,har beställt mera fröer,massor av fint =)

Planterade mina penseer igår, så nu e dom ute,man får riktigt med vår känslor när man ser blommor,det är ju bara så fint. Maya hade sin premiär tur på cykel igår, oj vad hon gillade det!, och idag så gungade hon för första gången, men det var inte alls lika roligt, men det kommer väl den dagen då hon jämt vill gunga.


Mathilda fick rida ut i skogen idag,skönt väder och allt, O jag var hur duktig som helst,kammade manen på hästen o sen fixade jag sadeln, klappade den fina med,, är inte så himla rädd längre =) man måste utsätta sig för det man är rädd för så går det så småningom bort =)

Nu så ska jag tappa upp ett riktigt hett bad, det är jag förtjänt av =)

//

Tarja

Av Tarja Holstikko - 10 april 2011 17:37

Igår så fick vi besök av fam måg ,bjöd på lite fika,Dom stannade kvar till kvällen så då slapp vi äta själva.Blev den 3grillningen för iår och gott var det.Alltid lika trevligt med middags gäster =) Tack för en trevlig kväll.

Idag har det varit en ute dag med rensning av rabbatter och så har jag sått gräset,så nu ligger plantorna på vinden.Hoppas hoppas dom tar sig.

Sitter nu och väntar på kinamat,Marcus o stefan är till hofors o hämtar,ska bli så gott.
DEt var ju ett tag sen man åt sån mat.

Helt otroligtn är det med barn ibland,tjejorna har haft saker för sig hela dagen,och nu när dom är inne är det bara grinigt,, trotsungar..



Påminn mig att aldrig ta friterade räkor, mår jäätedåligt nu...aaa min mage gillade det inte alls..

måste vila nu,hoppas att det går över snabbt..


kram

Presentation


Min blogg om allt mellan himmel och jord

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

besöksräknare

Hälsoprodukter


Skapa flashcards