Mitt Allt

Alla inlägg under september 2011

Av Tarja Holstikko - 30 september 2011 12:29

                                                  
FRILLAN

                              

           


Det var det det.

Så kommer det två bilder på Maya när hon är hos mummu o äter ärtsoppa =)

   


Kram

Av Tarja Holstikko - 30 september 2011 11:25

Hej hej! Blev en sväng till frissan igår! såå skönt att bli ompysslad.Lite förändring blev det allt =) Bilder kommer nog om ett tag när jag orkat fixa till mig lite. Direkt efter frissan kom stefan o tjejorna och hämta mig så vi far vidare till kupolen,Blev lite shopping där. Towa fick en fleece jacka några tröjor o en ROSA JUMP SUIT shit va söt hon var i den, så igår mös jag i min o hon i sin =) Mathilda fick sin vita Warp jacka från stadium som hon hade velat ha,så alla var nog nöjda.Passade på gå in en sväng på br o handlade 2 julklappar. Vet inte riktigt hur jag ska göra med julklappar osv ,, får ju sånna otäcka sammandragningar bara jag går,och igår så fick jag väldigt ont,o så satt illamåendet in, ghaa va jag blir galen...Inte nog med det så i natt hade jag väldigt ont imellanåt,,måste nog ta o fatta att jag inte kan handla bara ta det lungt o vila,,vill ju inte att bebbens ska titta ut nu..Nu iallafall sitter jag o tar det lungt på sexbovägen,mat får jag här oxå!! Mina bästa föräldrar! älskar er!! 


Ha iallafall en under bar fredag allesammans!

// Tarja


Av Tarja Holstikko - 24 september 2011 17:12

Nu ska vi ta vårt pick och pack och åka till Syster med fam o äta lite middag !

 


SEn blir det film tittning  hemma i soffan!

Kram o ha en härlig Lördag// TArja


Av Tarja Holstikko - 21 september 2011 17:24

Idag är det den 21SEp-11 Just  1år sedan min operation,Nästan bästa dagen i mitt liv,då allt började förändras,Visst har det varit kämpigt och väldigt fort har det gått.Och jag ångrar ingenting! Helt fantastiskt,och vilken hjälp man fått av våran dietist lena!

Oj vad fort tiden går.

Nu är det bara att vänta tills bebben tittat fram,så man kan ta tag iallt med hälsan!


KRAM TILL ER ALLA// Tarja 

 

Av Tarja Holstikko - 19 september 2011 10:24

  Vill verkligen ha en av dessa eller skulle nog inte tacka nej till fler. Älskar snygga förkläden. Man behöver faktiskt inte se ut som en gammal trasa iköket,piffa upp sig lite är ju alltid kul

  Och denna är ju bara så söt!!



 

Tänk om jag kunde baka så här fina cupcakes,

Kanske kan det när jag köpt ett fint förkläde =)



Sitter förtillfället hos mor o far o tar det lungt,barnen är på dagis/skolan ..Skönt att inte behöva tänka på alla måsten!


Nu säger tyvärr mitt huvud stopp,måste lägga mig o vila Kram till er



Tarja

Av Tarja Holstikko - 18 september 2011 16:46

Avskyr min blogg,eller utseendet på den!o inte sjutton kan jag fixa till den..grr kanske finns nån snäll fin själ där ute som är duktig på sånt??


Vet sjutton inte vad jag ska skriva,,,missade iallafall den underbara höstdagen igår,låg heldö på soffan,hela dan,med en citadon rus ikroppen som varade i evigheter.Men jag njöt nog lite iallafall,slapp ju värken i skallen osv..he he lite kul =) bLEV EN SVäng till skogen idag,vi var och tittade på en jättegran i svinö,,och oj det var den största jag har sett.Blev en liten mellis uppäten lutande mot gran stammen..ÅÅ tur att jag slapp gå långt vi gick bara ca 10meter..Jäkla sammandragningar som känns bara jag gör nåt...Hoppas nu lillkrabaten inte tänker titta ut i förväg..vill inte ha en liten som måste ligga i 33an hur länge som helst.. och ja jag vet vila vila som gäller,men inte kan man göra det alla ggr..Tråkigt att bara vara hemma..


Slut tjatat om mig nu.....Mathilda ska fixa middag till oss! våfflor =) mummsigt,, och jag ska ta och grädda pannkakor,så ikväll får vi smaska på lite gott.Och så klart till det blir det Egen gjord jordgubbssylt.


kram Tarja

Av Tarja Holstikko - 17 september 2011 06:58

Tyvärr så finns det inte med i vår planering,Maya hon ska upp med tuppen...bus unge.. Igår hade jag en sån där skit dag! mådde hur dåligt som helst,Tur jag har min mor o far låg där hela dan o mådde dåligt! Tack kära ni att ni finns och hjälper mig nu när allt är som det är! när jag blir bättre lovar jag att jag ska hjälpa er när ni behöver  



Visst är det jävligt kämpigt nu,orkar inte berätta för folk när dom frågar,ofa säger jag att jag tar en dag i tagen,och det är ju sant,för jag vet ju absolut inte hur nästa dag ser ut.Ja jag mår dåligt men jag orkar inte prata om det.


Fina Linda var här en sväng igår,så tjejorna var jätteglada,,så det blev lite Tacos till middag,passade på att utnyttja dom en sväng med matlagning =) tack för allt hjälp! ska nog ta och koka lite kaffe o ägg så vi får en god frukost ,så vi orkar med denna dag!


Kram till er alla! ha en underbar lördag!

// Tarja

Av Tarja Holstikko - 14 september 2011 09:16

Nu är det inte så länge kvar tills bebben tittar ut! längtar,,vill må bättre. Igår så va våran Lilla Maya super duktig, hon brukar somna i vagnen för kvällen,sen bär vi över henne till hennes säng.Men igår var det dags att prova sängen på en gång,Visst protesterade hon en stund men sen gick det väldigt smidigt,Höll i hennes hand typ 5sek,sen somnade hon..SUper duktiga Maya.Så härdan efter får hon lägga sig i sin säng på en gång  


När man har så många barn som vi har så kan man inte sitta/ligga brevid dom hur länge som helst,så det är bra att vänja dessa små underbara barna tidigt,vad som gäller.

Visst kan det vara svårt ibland men man måste vara bestämd.

Kommer i håg när jag fick mitt första barn,hur jobbigt det var att ligga i timmar brevid henne för att få henne att somna, men man lär sig hur man ska göra osv.


Kram till alla Mammor o Pappor ,vardagen kan inte vara lätt alla gånger 


Kom på en sak! unnade mig en till nej 2 till nya bikinis en svart o en rosa från style by tyra för ett tag sen, så nu har jag nåt att se framemot när jag fått barn,Måste komma i dessa tills nästa sommar   hi hi var för snål förut för att köpa denna,men nu hade dom rea så jag passade på att handla 2  


Kram på er!!

//Tarja 

 

Presentation


Min blogg om allt mellan himmel och jord

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

besöksräknare

Hälsoprodukter


Skapa flashcards