Mitt Allt

Direktlänk till inlägg 18 maj 2011

Underbart väder

Av Tarja Holstikko - 18 maj 2011 08:13

Sitter här o dricker mitt morgonkaffe,på andrasidan sjön ser jag människorna som går sin morgonpromenad.Lite avis är man att man själv inte kan gå,jag får nöja mig med min vackra utsikt från fönstret.Man ser det inte lika numera,man har vant sig,men ibland blir man påmind om hur otroligt vackert vi bor,Den här årstiden är ju vackrast.Man får stanna och tänka till ibland,njuta av tillvaron,inte bara dra på i samma takt,men det är ju så lätt hänt att gå i samma banor.

NU var det towas tur att bli snorig o hostig,tydligen nåt som går,själv är jag heller inte pigg,minsta ansträngning blir jag mattoch får ont i bröstet!tydligen där det sitter,men det går över snart,skulle ha jobbat em idag, men det ser inte ut att bli så,får hoppas jag kan gå dit imorgon,känns verkligen att jag behöver komma ut o jobba.Inte bara för min del,för mina barns skull oxå,så vi får vara ifrån varandra lite,det är behövligt.

Dagarna annars  flyter på som vanligt,gubben fixar i båten,det blir fint,men vilken tid det tar,synd att jag inte kan hjälpa honom,så att det blev klart någongång,men nån måste ju ta hand om allt det andra.

Igår fick vi besök,Markus kom förbi så jag snodde ihop en rabarberpaj,så god den blev,provade ett nytt recept,blev riktigt knäckigt,så den ska jag avnjuta till fikat idag igen =)

Mathilda passade på att göra en negerbollstårta,så killarna fick en riktig liten fest.

O pajen var så klart glutenfri,så gubben fick njuta med =)

idag så tänkte jag göra lite rabarbersaft,hoppas den blir god.Krämen jag gjorde här om dan tyckte inte tjejorna om,men jag gillade den =)

Måste dra till blg någondag,lilla Mois blir ju 3år i helgen =)

och så är det bruketsdag nästa helg o helgen efter det vill sys att vi följer med till furuvik, o jag kan då inte planera såå långt =) nehe ni nu måste jag kolla om jag hittar nå snyggt till brukrtsdag =) kram på er o ha en härlig Onsdag!

   Mayasan lite busig

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tarja Holstikko - 28 september 2014 17:44

Hallå! Super länge sen jag skrev. Men man måste vilja oxå.. För att jag skriver idag är att jag är såå frustrerad arg osv. Jag är hjälplös. Vad i herrans namn skall jag göra? En av mina döttrar mår så himla dåligt, och det är pga skolan, eller sko...

Av Tarja Holstikko - 19 oktober 2013 22:48

Jag har inget att hymla om, har en längre tid mått väldigt dåligt, min elaka kompis depression har varit väldigt tajt med mig, men nu just nu känns det bättre, arg o ledsen känslor har jag upplevt, men dom bästa härligaste känslorna har jag begravt d...

Av Tarja Holstikko - 2 augusti 2013 08:58

Jag ser, jag hör jag vet, jag är död Jag vet att jag älskar Jag vet hur man älskar Jag är fånge i min egen kropp Jag vill ut! ut i det fria Jag vill känna Känna allt jag en gång känt! Jag lever, fast allt är dött Låt mig än en gång få känna ...

Av Tarja Holstikko - 12 juli 2013 08:57

Hej igen! typ hundra år sen jag skrev. Har absolut inte velat gjort det heller. Inte funnits tid ork motivation till det heller. helt enkelt så har jag inte mått så bra.. Men nu tror jag att det är på väg åt rätt håll. Just nu sitter jag och äter f...

Av Tarja Holstikko - 5 april 2013 05:29

Sitter just ju och tar en kopp kaffe på jobbet! Trött de va jag är ;) Men nu e det ju fredag, så imorgon får jag sova. Fick mina mörkblå gstar jeans igår, tack o lov att dom passade :) Ikväll blir det att ha dom på sig,,& kanske min vita skjorta...

Presentation


Min blogg om allt mellan himmel och jord

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

besöksräknare

Hälsoprodukter


Ovido - Quiz & Flashcards