Mitt Allt

Alla inlägg under december 2010

Av Tarja Holstikko - 30 december 2010 14:39

Snart så är det ett nytt år!

Ser verkligen framemot det


Börjar jobba halvtid i mitten av januari,

Det blir mitt gamla lag 3, som jag börjar i

Iallafall till en början, sen får vi se vad dom vill ha mig någonstan =)


Har varit o inhandlat mat tills imorgon

som förätt: Skagenkorg

Varmrätt: Ört o vitlöksöverbakad nyårsfile

Efterätt: dajmcheescake med hallonsås

Mummsigt värre


En klänning behövde jag inte inhandla tills imorgon, tur så fick jag en av syrran o den satt jättebra =)

 fixar nog in en bild nån dag när jag har tid

Tack syster för klänningen ! du e go du!


stress stresss ungar som gnäller o stimmar har inte tid att sitta här, ska förbereda saker tills imorgon

Ha så gott allihop

 Och

HA ETT GOTT NYTT ÅR!!


Av Tarja Holstikko - 28 december 2010 12:11

Nu hinner jag blogg lite, har ju varit fullt upp under julen.


Julen har då varit helt underbar..och  Barnen lyckliga över alla sina klappar.

Vi tillbringade den med många nära och kära..


Var på mellandags rean i går i falun! med hala la familia =)

Men jag hann då fynda tror det blev ca10 tröjor 2 koftor..

är så himla lycklig... hann inte prova tröjorna, men väl hemma så fick jag lite tid, o gissa om ALLA passade =)

Från att ta sl L-XL

kan jag ha S-M =) LYCKLIG

byxor hann jag inte kolla på, så det får jag ta en annan dag.

Nu e Mjsan ledsen, så vi hörs senare! kram

VIkt idag är 67,3 som förra veckan

Inte konstigt att man inte gått ner, för alla julmat/choklad, men nu e det över så det är bara att ta nya tag!


Av Tarja Holstikko - 21 december 2010 09:18

Nu har jag bestämt att jag är klar med alla julklappar, nu får tomten klara sig själv =)

 

Igår var ingen rolig dag,,,

jag o mor och mina två små var på väg till avesta för att handla..

det höll på att sluta illa,men tur att man inte fick panik, och att man gjort halkbanan.

Soptippskurvan är nog känd för alla avåkningar.. nu..

 själv så fick ja möte av en bil som inte riktigt var på sin sida , så lilla jag fick väja lite för honom, så jag hamnade på sidan av vägen..hjälp tänkte jag, måste få upp bilen härifrån annars blir det diket, sagt o gjort kom bilen upp,men sen ville den inte riktigt som jag, så då hamnade den på fel körfält o ville smita  ner i diket  där, fn tänkte jag,inte vill jag heller hamna där..det enda jag tänkte på var att jag hade dyrbar last, så detta skulle jag fixa..'

kom ihåg att jag sa till mamma :

Ta det lungt mamma jag fixar det här!(men var själv jävligt rädd)

skönt att man inte får panik i sånna situationer!

En sak är säker att vi hade änglavakt!!

 tur att vi inte fick möte.. annnars skulle det gått riktigt illa

Fick till slut iallafall kontroll på bilen.. men en sak var inte så roligt att bil skrutten ska tjuta så säkla mycket när det är halt!

Det var det sämsta dom måste kommit på.. man blir ju bara mer nervös av detta tjutande!!

Iallafall så efteråt släppte allt .. fyy va läskigt det va.. hinner tänka en massa när sånt händer!

Så nu har jag bestämt mig att inte åka o handla på ett tag!!

Vill ju va helskinnad till JUL!  

Så kom ihåg alla nu när ni är på vägarna, fast ni kör lungt så finns det andra som inte gör det!!

 

Nu till nåt helt annat! det är ju tisdag= viktdag

1kg minus igen, så nu står vågen på 67,3kg  

Tjohoo igen..

nu återstår "bara" 7kg ner..

 

Har nyss varit på Mathildas Julavslutning!!

alla var jätteduktiga..

Men nu ska vi hem och Pyssla en massa för jul, granen ska tas in o kläs knäcken skall återigen göras, den var populär, så nu e den slut! och en massa annat skall göras!!

 för på torsdag blir det bad med svägerskan o fam..längtar!!

 

God jul och ta hand om er alla nu!!

som sagt så är livet för kort för slösas bort..

så Kram till er alla, ta hand om era nära och kära..  

 

Av Tarja Holstikko - 15 december 2010 10:22

igår så var det vägning igen, hade gått ner 700 gram,

Men det är ju bra att det inte går superfort. Har faktiskt slarvat med mellis! men det får bli skärpning på den fronten,glömmer ju när man är o handlar o så.

Men min mage säger ifrån...så jah måste komma ihåg!

Imorgon blir det julbord med jobbet,, gotti Nu så har jag lussebulldeg på jäsning, gubben ska få några till, dom andra är slut  

 Kommer nog inta att hinna skriva här så mycket dom här dagarna före jul. men det märks ju! =) ska nu fortsätta med bakning! kram kram

Av Tarja Holstikko - 11 december 2010 11:33

Julbordet var jättetrevligt i går, god mat, o efterrätt =) och trevligt sällskap.

Vi åt ju som sagt på Wärdshuset i husby, så iår hade dom mycket gott!! många plus för dom..



Fick ett sms igår att jag hade ett paket att hämta på posten, men för sjutton jag har ju inte beställt nåt?? så jag har varit fundersam hela dagen igår, o funderat vad det kunde vara, kanske nån snäll som köpt en massa leksaker,så jag slipper handla julklappar..men det är ju bara önske tänkande. =)

Så idag var jag ner till posten, nog var paketet till Mathilda inte mig!

Vi hade helt glömt bort att vi har varit med i en tävling på internet..

Hon den tur ungen vann,, det var en 30cm kanin ( sylvanian family)

sån liten hade jag när jag var liten =)

Huur glaad som helst blev hon, förut vann hon aldrig, men nu verkar turen har vänt , på julmarknaden vann ju hon en massa paket oxå!!


Snart ska vi ut på isen o leka o grilla korv =) lite frisk luft är skönt,

sen tänkte jag kanske ta o måla det sista i skrubben, om inget annat roligt händer!

Kram

Av Tarja Holstikko - 9 december 2010 20:55

jaha det blev frissan vid lunch tid =) så det blev färning, slingor o klippning... så här kommer en massa bilder på frillan =)  Tar nog ett tag att vänja sig vid den =)

 

 

  kort klippt

        uppsatt      

     

Min skrutt Mathilda fick vara med på ett hörn hon med!!

Det var det ..  kram på er!

Av Tarja Holstikko - 9 december 2010 10:33

Hej.

är rastlös som attans, fast har inte lust att göra nåt vettigt.. vad gör man då?? Ingenting förmodligen =)

Imorgon blir det julbord för mig och stefan

ska till Husby Wärdshus

ska bli kul att göra nåt och träffa lite människor.

Och så får jag ju klä upp mig=)

 det är ju lite kul nu när man blivit lite mindre.. Förut så var det inte sååå roligt =/

Men jag har ett stort problem, skulle vilja göra nåt nytt med mitt hår, en ny frisyr

men vet ju inte vad jag skulle passa i! Har någon nåt förslag??

Jag sätter ju upp mitt hår i en svans för jämnan, smidigt men tråkigt..

Ska nog ringa runt om det finns nån klipp tid nån dag,men helst idag =)

gubben får nog spasmer på mig, så som jag håller på,men är man inte nöjd så är man INTE det.

uppdaterar ikväll o  skriver om det hänt nåt



Av Tarja Holstikko - 7 december 2010 11:48

Som rubriken lyder,

fyattans säger jag bara,denna morgon var den värsta på länge.

Towa gallskrek o trotsa i över en timme, och jag höll på att gräva ner mig någonstans..Vad har jag gjort för att förtjäna detta??

Ibland så orkar man bara inte,imorse var hon billig..50öre typ...

Så jämför man.Mathilda var inte alls så här som Towa, men men man får nog känna på lite olika humörer.

Men towa är ju tjej! brukar inte killar vara mer stökiga??

Men så här i efterhand när man själv lungnat ner sig så vet ju man hur underbar hon är, hon är snäll, hjälpsam och så brukar hon verkligen visa sin kärlek till oss. som tex många gånger om dan får man höra  att: Mamma du är fin, älskar dig mamma  och tycker om dig mamma, så man brukar fort glömma  dom jobbiga dagarna med henne

tur är det!!


Förstår henne idag, för det blev ju sent igår, vi var på luciaavslutning i går..

där lekte hon massor med Nora och Moa, det gillar hon verkligen att göra!! så det blev sent i säng. Men idag får det bli tidigt!!


Var en sväng till barncafet idag och det är  ju alltid lika roligt =)

 

Så var det vägnings dag idag igen.. Roligt igen att ställa sig på vågen, men alltid lika nervös över hur det gått.

Men idag så väger jag 68.9 kg     -1,1kg denna vecka    Sköönt! äntligen börjar min vikt på en 6a .Tänkte att min målvikt får bli 60kg så 9kg kvar =)

fortsätter det så här är det ju inte långt kvar dit! =)

Nu blir det matlagning! kramen

Presentation


Min blogg om allt mellan himmel och jord

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

besöksräknare

Hälsoprodukter


Skapa flashcards