Mitt Allt

Alla inlägg den 26 juni 2012

Av Tarja Holstikko - 26 juni 2012 19:19

             Min Lasagne

 


500g köttfärs

 

2 vitlöksklyftor

 

1/2 dl tomatpure

 

400 g krossade tomater

 

1 burk champinjoner

 

salt o svartpeppar

 

Bechamelsås

 


50g smält smör

vetemjöl,maizena stärkelse.

 

2 dl vispgrädde

 

5 dl mjölk

 

Lite salt

 

Fräs,vitlök i smöret o champinjonerna ha i köttfärsen,till sist tomatpure o krossade tomater,häll i en kastrull o låt små koka ett tag.Smaka av med salt o svartpeppar.

sedan gör du bechamel såsen.

smältsmör o ha i vetemjöl

vispa i grädden o mjölken och låt koka så det blir tjockt,

smaka av med salt.

 

Jag brukar koka lasagneplattorna i ca 3-4min,så blir den klar fortare i ugnen.

Sen är det bara att varva lasagneplattor osv avsluta med bechamelsås och ha över riven ost.

180 grader i ugnen i ca 30 min

 

Denna var den godaste jag ätit!!

Njut!

Av Tarja Holstikko - 26 juni 2012 12:53

Midsommar i långsbyn i bilder

 

              Jag och min underbara familj!  

 

 

                Släkt och vänner

 

        Far,Mor,lillsys och liiebror  

 

  Svärmor och Nowalie

 

           

 

  Min underbara klänning !!

 

Vi fick iallafall helt underbart väder,och BARNEN skötte sig super fast dom var sjuka.

Nu hoppas jag på sommarväder igen,med sol och bad..

Nu måste jag fixa till mig för lite piknic o hälsa på hos grisarna =)

 

// TARJA

Presentation


Min blogg om allt mellan himmel och jord

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

besöksräknare

Hälsoprodukter


Ovido - Quiz & Flashcards