Mitt Allt

Alla inlägg under november 2011

Av Tarja Holstikko - 19 november 2011 19:40

Nu så är det lördag,blev en sväng till hedemora,handla present till Stina som blev 2år.Grattis gullunge...     Sen for vi till garpenbergs Herrgård på julmarknad,,hmm ingen hit det där inte.Köpte iallafall en rökt lax,,dom är ju bara såå goda.Sen 2 st hjärtan jag ska ha i fönstrena.... så lite shopping blev det..Nu får lillan komma tilll världen så jag slipper detta med sammandragningar osv..Tiina o Mela kom förbi på en fika,,alltid kul med lite vuxen prat,Tack för ni kom förbi,det är ju så tråkigt hemma.Bjöd mela på lungo kaffe..vet ej om hon gillade det,men Jag själv tycker om smakerna...Fick ett medelande på facebook,som nu oroar mig..Hoppas hoppas det inte är något med  det! du finns i mina tankar hela tiden!! kram kram..Håller tummarna.... Jo i natt var jag o pysslade från kl 02.30-04.00 hade ond onda sammandragningar,så jag kunde inte sova,trodde att snart så var det på g..men inte då. idag bara haft några,,så vi får se inatt hur det är.Och så har jag blivit förkyld,,fattas ju bara det,tröök..fortsätter min lördag kväll här i soffan med värmedynan, så får vi se vad morgondagen kommer med.


Kram: Tarja

Av Tarja Holstikko - 18 november 2011 09:06

Jag vill ha bebis nu! nu har jag tröttnat på att gå så här,eller det var väl ett tag sen jag gjorde det! men åååååå,vill ut o gå o va ute o leka med barnen,kunna göra en massa utan att må dåligt! Hoppas bebisen kommer snart,men med min vanliga tur får jag vänta till den 6dec,Känns långt dit,men det är ju inte det..Hittade på kort på när Maya föddes,kommer inte ihåg så mycket av den tiden,men här kommer lite foton::

   

Helt otroligt vd tiden går fort..snart så har jag ju en till bebis =)

  Så var jag bara tvungen att sätta in denna, visst är Towa o Moa söta här 



Nu måste jag ta och göra lite nytta,innan hämtning av barn.. KRAM KRAM

Av Tarja Holstikko - 18 november 2011 06:14

Hittade inge spets igår i hofors,o inte hade jag ork att leta så värst heller,Förbannade smärta. Fick iallafall sy klart tyget på spjälsängen,så nu fattas bara banden runt om o spetsen! hittade faktiskt på fin spets på tradera=)    Natten har varit skön iallafall fast jag vaknar stup i ett så har jag inte behövt haft ont.Fick ta en citadon igår kväll för smärtan,o nu känns den som bortblåst,,så hoppas hoppas det håller i sig.Var föressten och hämtade en babybox på apoteksgruppen i hofors (apoteket) den innehöll 3st föräldrar o barn tidningar,tugummi,en påse sköt produkter för baby.en badleksak,2st nappar som lyser i mörkret =), matningssked,och så var det nå omega-3 pills till mig.Nu e dom små hungriga,bara att siga upp o ge dom,så dom blir snälla,,sen är det skola/dagis som gäller..Ha en underbart Fredag!!



KRAM: Tarja

Av Tarja Holstikko - 17 november 2011 08:51

Tror jag blir tokig,hade ont som attans i omgångar igår kväll.starka mensvärkar.stod jag upp var dom värre,böjde jag mig ner blev dom ännu värre. o natten har varit jobbig typ växtvärk från höften o ända ner i tårna,,,,,ingen värme som hjälpte......Vad är det???? Någon som vet??


Nu så ska jag göra iordning mig,o ta en tripp med fam till hofors hela bilen blir nog full =) ska handla lite spets till spjälskyddet jag syr,det ska jag nog orka med..kram kraM: Tarja

Av Tarja Holstikko - 16 november 2011 09:08

Försökte på mig det där med header,men bilderna blev bara suddiga,och nu orkar jag inte fixa till det... så det får vara så här just nu.


Jo i helgen som var tog jag o gubben in på hotell Villa Långberg i Tällberg,. Helt fantasktiskt ställe.Där blev vi serverade en tre rätters middag,men teater ( en mordgåta),,som vissa av oss fick medverka i.Vilken upplevelse.Maten var underbart god, och så sviten vi hade,,helt otroligt fint,,två bubbelbadkar bredvid varandra hade vi..lyx lyx. Jätte skönt var det att komma bort från vardagen en stund.Tror alla behöver komma bort,för att ladda batterierna någongång.Lördagen avslutade vi med lite Massage,inte helt fel det heller..Så få se om det blir tradition  =) det var våran 1årsdag på förlovningen  på lördagen så därför blev det lite lyx.Vi fick Middagssällskap av Mikaela o Eddan som oxå var där och firade sitt giftermål,så trevligt med lite sällskap man kände.Innan vi checkade in fick vi veta att Lena ph hade haft rummet för oss,,he he en kändis =) inte varje dag det händer..Jo iallafall så avnjöt jag den godaste kaffet där på hotellrummet,så jag var tvungen att själv investera i en sådan maskin,Så nu e maskinen på plats och jag har hunnit prova flera sorter..Måste ta och beställa med kapslar så jag får njuuta var dag.


Nu till graviditeten..har i flera dagar kännt av mer o mer förvärkar( mensvärkar) jobbigt hade jag i natt vissa var väldigt onda men dom höll inte i sig länge,men mensvärken verkar sitta i helatiden..Fick ta en citadon mot värken,o då försvann det, men kom tillbaks på natten,,var säker på att snart så har jag en bebbe här hemma,,men nu verkar det vara lungt igen,,bara att vänta o se..Men nu måste jag fixa vaggan o sängen osv så allt e klart, för man vet ju inte hur min konstiga kropp fungerar..


Kram till er alla!!


Av Tarja Holstikko - 14 november 2011 12:58

Skjutsade Mathilda till skolan,dagis var stängt idag så mina små troll fick stanna hemma.          Väl hemma så städade vi sovrmmet o Mayas rum,sen var det dags att ta tag i disken,oj vilket berg det var..Men igår så mådde Tarja ingen bra alls,förvärkar osv.. Men det har varit en full späckad helg,men det kommer jag komma till senare inte nu men kanske senare idag..


Efter städningen så blev jag väldigt trött,skönt att Maya oxå blev det..kände bara att jag måste få lugn o ro och bara njuta! så med lite doftljus,avslappningsmusik,Min nybäddade säng och så klart värmedynan,,så njöt jag för fullt tills jag till slut somnade zzzzzzzzzz

Kunde faktiskt inte bli bättre. Towis hon var ner några ggr,men hon låg oxå och hade det skönt framför tvn uppe. Vaknade kl 11:30 nags att planera in dagens lunch.

Och det blev:

spaghetti med tonfisk och citron

tid: ca 20min

4 port

250g spaghetti

1broccoli (250g)

1 gul lök

4 vitlöksklyftor

2 burkar tonfisk i olja

1 citron

1 kruka blad persilja

salt o peppar

GÖR SÅ HÄR:

Koka spaghetti,skär broccolin i bitar o låt koka med pastan när 3min återstår.Låt rinna av men spar 1-2dl av kokvattnet.

Skala och finhacka lök o vitlök fräs i olja utan att det tar färg.

Låt tonfisken rinna av.Skrubba citronen i ljummet vatten: Riv skalet av citronen o pressa ur 3msk saft.Hacka persiljan.Tillsätt tonfisken kokvattnet,citrolskal,citronsaft,persiljan till lökfräset.Salta och peppra,sen är det bara att blnda såsen med pastan o njut.


Själv så hade jag ingen broccoli hemma o så hade jag bara citronsaft.Så istället för broccolin hade jag i hackad spenat i pastan,och hällde i 3msk citronsaftb istället..Hur mummsigt som helst:.


Nu så måste jag fixa i köket o fixa till mig själv,ska till avesta en sväng med fam,,ska passa på och kolla om jag hittar på en nespresso maskin,För ihelgen avnjöt jag den godaste kaffen jag någonsin smakat,så få se om jag hittar en,,,får bli en tidig julklapp till oss   



Av Tarja Holstikko - 9 november 2011 19:38

Nu har jag lagt alla nästan alla barnen.Lilla Mois sover över här idag,allt har då gått bra hittils,.Rehab mötet på jobbet gick bra,var ju inget att vara nervös över,men gillar inte att tala om hur dåligt jag mår,men men.Och min handläggare från fk var där,hur trevlig prick som helst =)...Nu längtas det tills på fredag! Övernattning på villa långbers,med mat theater,massage o en svit med 2 massagebadkar,,det tycker jag att vi är värda.Måste passa på att göra något ihop innan bebis kommer,,få lite nya krafter osv.. Nu hade iallafall nya laslistan kommit till jobbet,själv låg jag på plats 71. och så är det 71 som får gå..hmm bara att söka nytt när det är dags................Bebisen växer,o jag med har nu gått upp 10kg..Och mår gör jag ju som jag gör,men snart ärdet över...snart bebis..fattar inte riktigt det ..men men det kommer väl sen när hon e ute =)                           NU e det dags för lite smörgås, sen får vi hoppas att jag får sova inatt.... Kram // Tarja                                                   
                                                  
                                                  
                                                  
           


Av Tarja Holstikko - 8 november 2011 14:55

Nu kommer en bild på magen i v 36

  

Kollade på en massa bilder,på mig själv, så hittade jag denna,jag verkligen röös.oj vad smal jag blivit,Man fattar det inte själv juh.Iallafall så såg jag ju ut så här före graviditeten.

 


Längtar nu tills att det är dags,,är väldigt jobbigt just nu.

Kram Traja

Presentation


Min blogg om allt mellan himmel och jord

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

besöksräknare

Hälsoprodukter


Ovido - Quiz & Flashcards