Mitt Allt

Direktlänk till inlägg 21 december 2010

JULSTRESS

Av Tarja Holstikko - 21 december 2010 09:18

Nu har jag bestämt att jag är klar med alla julklappar, nu får tomten klara sig själv =)

 

Igår var ingen rolig dag,,,

jag o mor och mina två små var på väg till avesta för att handla..

det höll på att sluta illa,men tur att man inte fick panik, och att man gjort halkbanan.

Soptippskurvan är nog känd för alla avåkningar.. nu..

 själv så fick ja möte av en bil som inte riktigt var på sin sida , så lilla jag fick väja lite för honom, så jag hamnade på sidan av vägen..hjälp tänkte jag, måste få upp bilen härifrån annars blir det diket, sagt o gjort kom bilen upp,men sen ville den inte riktigt som jag, så då hamnade den på fel körfält o ville smita  ner i diket  där, fn tänkte jag,inte vill jag heller hamna där..det enda jag tänkte på var att jag hade dyrbar last, så detta skulle jag fixa..'

kom ihåg att jag sa till mamma :

Ta det lungt mamma jag fixar det här!(men var själv jävligt rädd)

skönt att man inte får panik i sånna situationer!

En sak är säker att vi hade änglavakt!!

 tur att vi inte fick möte.. annnars skulle det gått riktigt illa

Fick till slut iallafall kontroll på bilen.. men en sak var inte så roligt att bil skrutten ska tjuta så säkla mycket när det är halt!

Det var det sämsta dom måste kommit på.. man blir ju bara mer nervös av detta tjutande!!

Iallafall så efteråt släppte allt .. fyy va läskigt det va.. hinner tänka en massa när sånt händer!

Så nu har jag bestämt mig att inte åka o handla på ett tag!!

Vill ju va helskinnad till JUL!  

Så kom ihåg alla nu när ni är på vägarna, fast ni kör lungt så finns det andra som inte gör det!!

 

Nu till nåt helt annat! det är ju tisdag= viktdag

1kg minus igen, så nu står vågen på 67,3kg  

Tjohoo igen..

nu återstår "bara" 7kg ner..

 

Har nyss varit på Mathildas Julavslutning!!

alla var jätteduktiga..

Men nu ska vi hem och Pyssla en massa för jul, granen ska tas in o kläs knäcken skall återigen göras, den var populär, så nu e den slut! och en massa annat skall göras!!

 för på torsdag blir det bad med svägerskan o fam..längtar!!

 

God jul och ta hand om er alla nu!!

som sagt så är livet för kort för slösas bort..

så Kram till er alla, ta hand om era nära och kära..  

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tarja Holstikko - 28 september 2014 17:44

Hallå! Super länge sen jag skrev. Men man måste vilja oxå.. För att jag skriver idag är att jag är såå frustrerad arg osv. Jag är hjälplös. Vad i herrans namn skall jag göra? En av mina döttrar mår så himla dåligt, och det är pga skolan, eller sko...

Av Tarja Holstikko - 19 oktober 2013 22:48

Jag har inget att hymla om, har en längre tid mått väldigt dåligt, min elaka kompis depression har varit väldigt tajt med mig, men nu just nu känns det bättre, arg o ledsen känslor har jag upplevt, men dom bästa härligaste känslorna har jag begravt d...

Av Tarja Holstikko - 2 augusti 2013 08:58

Jag ser, jag hör jag vet, jag är död Jag vet att jag älskar Jag vet hur man älskar Jag är fånge i min egen kropp Jag vill ut! ut i det fria Jag vill känna Känna allt jag en gång känt! Jag lever, fast allt är dött Låt mig än en gång få känna ...

Av Tarja Holstikko - 12 juli 2013 08:57

Hej igen! typ hundra år sen jag skrev. Har absolut inte velat gjort det heller. Inte funnits tid ork motivation till det heller. helt enkelt så har jag inte mått så bra.. Men nu tror jag att det är på väg åt rätt håll. Just nu sitter jag och äter f...

Av Tarja Holstikko - 5 april 2013 05:29

Sitter just ju och tar en kopp kaffe på jobbet! Trött de va jag är ;) Men nu e det ju fredag, så imorgon får jag sova. Fick mina mörkblå gstar jeans igår, tack o lov att dom passade :) Ikväll blir det att ha dom på sig,,& kanske min vita skjorta...

Presentation


Min blogg om allt mellan himmel och jord

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

besöksräknare

Hälsoprodukter


Ovido - Quiz & Flashcards